Söyleşi: Mehmet Fırat Pürselim

Söyleşi: Mehmet Fırat Pürselim

Sinema ile ilişkinizi nasıl tanımlıyorsunuz? Sizin bir izleyici olarak sevdiğiniz filmler, yönetmenler hangileriydi? Beğenileriniz değişti mi?  Mekân olarak sinema ile zamanla biraz uzaklaştığımı kabul etmem…

İçeriği Oku
Rope

Rope

Gerilim sineması dendiğinde akla gelen ilk isimlerden biri Alfred Hitchcock'tur. Kendine has çekim teknikleriyle sinemada biçimin önemini kanıtlayan, güçlü gizem sarmalıyla hikayeleri beyazperdeye aktaran en…

İçeriği Oku
Söyleşi: Doç. Dr. Başak AĞIN

Söyleşi: Doç. Dr. Başak AĞIN

Sizi tanıyabilir miyiz? Elbette. Ankaralıyım, tüm hayatım burada geçti. Lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerimi Hacettepe Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden aldım. Yüksek lisans…

İçeriği Oku
Buz Kandilleri ve İçinde Biriktirdikleri

Buz Kandilleri ve İçinde Biriktirdikleri

Buz kandilleri yani sarkıtlar, dışardan baktığınızda soğuk şehirlerin çatılarında, bozkırın ayazında, ayın şavkında, birbirine benzeyen ve parıldayan halleriyle, romantik halleriyle asılı dururlar. Fakat o donmuş…

İçeriği Oku
Söyleşi : Filiz BOZOK

Söyleşi : Filiz BOZOK

Filmle ilgili sorularımızdan önce merak ettiğimiz bir konuyla alakalı sormak istiyoruz. Edebiyatla ilişkinizden bahseder misiniz? Bir okur olarak sevdiğiniz kitaplar /türler,  nelerdir?  Yazarlar kimlerdir? Çocukluk…

İçeriği Oku
Büyülü An’lar : Eşkıya-Baran

Büyülü An’lar : Eşkıya-Baran

Sinema sanatında ortaya çıkan keşf anları birçok kere de çeşitli karşılaşma ve buluşmalarda görülebilmiştir. Yavuz Turgul’un 1996 yapımı Eşkıya filminde Baran’ın Keje ile olan buluşması…

İçeriği Oku
Bağlılık Hasan : Bozulma, Ekinler ve İnsanlar

Bağlılık Hasan : Bozulma, Ekinler ve İnsanlar

Tarkovsky sinemanın zamanın şekillendirilmesi olduğunu söylemektedir. O’na göre sinema sanatında yönetmen tüm fazlalıkları arındırarak görüntü açısından değiştirilemez, saf bir an bırakmalıdır.[1] Bu yaklaşım mühürlenmiş zaman…

İçeriği Oku
Büyülü An’lar : Umut (II)

Büyülü An’lar : Umut (II)

Cabbar için “Umut” atıdır, Eğer adaletli davranıp O’na zararını karşılayacak yardımı yapsalar, ne hırsızlığa ne de define fikri gibi çaresizliğe kapılmayacaktır. Buna karşın insanlar, ötekine…

İçeriği Oku
Lost in Translation

Lost in Translation

Yaşanan iletişimsizlik ve yalnızlık gibi başlıca konulara romantik ve bir o kadar da realist bir bakış sunan film, isminden de anlaşıldığı gibi bize kayıplarımızı, farklılıklarımızı…

İçeriği Oku
Söyleşi: Orhan Umut Gökçek

Söyleşi: Orhan Umut Gökçek

Bize biraz kendinizden bahseder misiniz? Sondan başlayacak olursak, çizgi roman sanatçısı ve animasyon yönetmeniyim. Baştan başlayacak olursak da kendimi bildim bileli çizerim. ODTÜ Endüstri Ürünleri…

İçeriği Oku